metukaya.co.il בריאות דיאטת פליאו (Paleo Diet)

דיאטת פליאו (Paleo Diet)

למה לאכול פליאו?

אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים. הגוף שלנו התפתח כדי להיות מסוגל לעכל מזונות מסוימים ולא אחרים. דיאטת פליאו היא דיאטה המחקה את הרגלי האכילה של אבותינו שחיו בעידן הפליאוליתי, הכוללת צמחי בר ובעלי חיים, דגים, רכיכות, ביצים, ירקות ופירות.

דיאטת פליאו היא שינוי אורח חיים שיכול להוביל לשיפור הבריאות. היא מבוססת על אכילה כמו אבותינו הקדמונים שהיתה להם פחות גישה למזון מעובד ולסוכרים מאשר לנו היום. הוא מתמקד במקורות מזון מלאים של חלבון ושומנים בריאים במקום פחמימות כגון דגנים או סוכר מזוקק.

דיאטת פליאו היא דיאטה המבוססת על מה שבני אדם אכלו במהלך התקופה הפליאוליתית. דיאטה זו אינה כוללת מזונות מעובדים ודגנים ומתמקדת באכילת המזונות הקרובים ביותר למצבם הטבעי.

לדיאטת פליאו יתרונות רבים, כולל ירידה במשקל, סיכון נמוך יותר למחלות לב וסיכון נמוך יותר לסוכרת. זה גם מעלה את רמות האנרגיה שלך ומשפר את מצב הרוח שלך.

עם זאת, ישנם גם כמה מיתוסים לגבי דיאטת פליאו שאנשים מאמינים בהם. מיתוס אחד הוא שאי אפשר לאכול פירות בדיאטת פליאו. מיתוס נוסף הוא שאי אפשר לאכול קטניות או מוצרי חלב בדיאטת פליאו פודס.

במאמר זה, נבחן מדוע אנשים צריכים לאכול את דיאטת פליאו וכן כיצד היא יכולה להועיל להם בדרכים רבות ושונות.

דיאטת פליאו היא דיאטה הכוללת

מזונות הדומים למה שהיה אפשר לאכול בעידן הפליאוליתי.

אדם שעושה דיאטת פליאו יאכל בשר, פירות ים, ביצים, ירקות, פירות ואגוזים וימנע מדגנים, קטניות, מוצרי חלב, מלח וסוכר מזוקק.

דיאטת הפליאו זכתה לביקורת על כך שאינה בריאה במיוחד בגלל המחסור בדגנים מלאים וקטניות. עם זאת, הוא גם זכה לשבחים על ההתמקדות שלו במזונות טבעיים ולא במזון מעובד. הדיאטה זכתה גם לביקורת על כך שאין לה גיבוי מדעי ברור.

דיאטת פליאו מבוססת על הרעיון שאכילה כמו אבותינו בעידן הפליאוליתי, לפני החקלאות והתעשייה, היא הדרך הבריאה ביותר לאכול.

דיאטת פליאו קיימת כבר זמן רב אך לאחרונה חוותה התעוררות מחודשת בפופולריות.

דיאטת פליאו טיפוסית מורכבת מבשרים רזים, דגים, פירות, ירקות ושומנים בריאים.

זה מגביל מזון מעובד ודגנים כמו גם מוצרי חלב וקטניות/שעועית.

ישנן וריאציות רבות של הדיאטה אך כולן מתמקדות באכילת מזון אמיתי שניתן לצוד או לאסוף במקום מזון מעובד.

דיאטת פליאו יכולה להיות מותאמת אישית כך שתכלול פחות או יותר פחמימות, חלבון או שומן בהתאם לצרכיו של האדם.

היתרונות של ביצוע דיאטת פליאו

הדיאטה הפליאוליתית היא תוכנית תזונתית המבוססת על התזונה העתיקה המשוערת של צמחי בר ובעלי חיים שהיו ככל הנראה המזונות היחידים שזמינים לאבותינו הקדומים של האדם.

דיאטה זו מכונה לעתים קרובות "איש המערות" או "תקופת האבן".

לדיאטת פליאו הוכחה יתרונות רבים, כולל ירידה במשקל, לחץ דם נמוך יותר, סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2 ומחלות לב, שיפור ברמות האנרגיה ושיפור במצב הרוח.

זוהי דיאטה המבוססת על אכילת סוגי המזון שהיו זמינים לבני אדם בעידן הפליאוליתי. המשמעות היא אכילת מזונות כמו בשר, פירות ים, פירות וירקות טריים, ביצים ואגוזים. הוא אינו כולל דגנים, מוצרי חלב, סוכר מזוקק ושמנים מעובדים. ישנם יתרונות בריאותיים רבים לשמירה על דיאטת פליאו.

אדם יכול לחיות זמן רב יותר על דיאטת פליאו מאשר מי שלא עוקב אחריה. מחקר אחד שנעשה ב-2009 מצא שלאנשים שהקפידו על דיאטת פליאו הייתה תוחלת חיים ממוצעת של 81 שנים, בעוד שלאלו שלא עקבו אחריה הייתה תוחלת חיים ממוצעת של 72 שנים.

החסרונות של ביצוע דיאטת פליאו

דיאטת הפליאו צוברת פופולריות בשנים האחרונות. הוא מבוסס על הרעיון שבני אדם צריכים לאכול רק את המאכלים שהיו זמינים להם במהלך התקופה הפליאוליתית. הדיאטה אוסרת על כל מזון מעובד, מוצרי חלב, דגנים וקטניות.

החסרונות של ביצוע דיאטת פליאו הם:

  • זה יכול להיות קשה לתחזוקה עבור אנשים מסוימים
  • ייתכנו סיכונים בריאותיים הקשורים לעקוב אחריו
  • הדיאטה אינה מספקת מגוון בבחירות המזון

דיאטת פליאו היא דיאטה שמבוססת על הרעיון שעלינו לאכול רק מזונות שהיו זמינים לבני אדם בעידן הפליאוליתי. התיאוריה היא שסוג זה של דיאטה תפחית או תבטל בעיות בריאותיות.

החסרונות של ביצוע דיאטת פליאו כוללים:

  • חוסר בסיבים וחומרים מזינים חשובים אחרים
  • חוסר מגוון בבחירות המזון
  • -פוטנציאל למחסור ברכיבים תזונתיים

Related Post

דילוג לתוכן