metukaya.co.il משפחה וקהילה סוגים של פזילות

סוגים של פזילות

פזילה (המכונה גם היפרטרופיה או עיניים מצולבות) היא מיקום מוטעה של העיניים שגורם לעין אחת לסטות מהאזוטרופיה (האף) כלפי חוץ (אקזוטרופיה) ואילו העין השנייה נשארת ממוקדת. כיוונון מוטעה זה יכול להופיע אצל תינוקות לזמן מה, במיוחד כאשר הם עייפים, אך בדרך כלל הם גדלים בכשלושה חודשים מעבר לכך. טיפול בפזילה מסוג זה הוא פעולה להחזרת עין ליישור הנכון שלה.

טיפול בפזילה יכול לכלול משקפיים

מנסרות, טיפול בראייה וניתוח שרירי עיניים. ניתן לטפל בפזילה במבוגרים בכמה דרכים, כולל תצפית, טלאים עם מנסרות או משקפיים, ולניתוחים יש לניתוח. זוהה וטופל מוקדם, ניתן לתקן את המצב עם תוצאות מצוינות.

במקרים של איזוטרופיה אדיבה (כאשר שתי העיניים פונות קדימה

כדי להתמקד בעין) הטיפול בסוג זה של פזילה כרוך בתיקון השבירה, שבדרך כלל מתבצע באמצעות משקפי תיקון או עדשות מגע; אם כי בחלק מהמקרים יישור כירורגי נחשב אם תיקון כזה אינו פותר את הבעיה. במקרים של אניזומטרופיה חמורה, עדיפות עדשות מגע על פני משקפיים, מכיוון שהן מונעות בעיות ראייה עקב הבדלי גודל ואניסיקוניה בשל כוח השבירה השונה של המשקפיים בין שתי העיניים. ניתן לזהות ולתקן אמבליופיה או עין עצלה (מינורית) באמצעות כתמי עיניים או טיפול חזותי דומיננטי, אם כי השימוש במדבקות עיניים אינו סביר שישפיע על סטרסיזם.

אנשים עם כמות משמעותית של רוחק ראייה לא מתוקן (היפרופיה) יכולים לפתח פזילה מכיוון שהעיניים הנוספות מתרכזות בעצמן

כדי לשמור על עצמים נקיים מעיוותים. אנשים עם מצבים כמו תסמונת דאון, שיתוק מוחין או שבץ מוחי או פגיעות ראש נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את המחלה. למרות שישנם סוגים רבים של סטרבסיזם שיכולים להתפתח אצל ילדים ומבוגרים, ישנן שתי צורות נפוצות.

דוגמאות לפזילה משותקת הן שיתוק עצבי שלישי ושיתוק אלכסוני עליון

שלושת העצבים הגולגולתיים IV, IV ו- VI אחראים לתנועות העיניים בשלפוחיות חלשות הנגרמות על ידי סטרסיזם. ניתן לתאר פזילה גם על פי כיוון העיוות בעין, והסוגים הנפוצים ביותר של מחלה זו הם אזרופיה, אקסוטרופיה – היפרטרופיה והיפרטרופיה.

סיכונים אחרים של פזילה כוללים לידה מוקדמת (משקל לידה נמוך)

מחלות עיניים (כגון אמבליופיה, עין עצלה, רטינופתיה, לידה מוקדמת, קטרקט אצל ילדים וצלקות חמורות בקרנית) ומחלות גנטיות ונוירולוגיות כגון תסמונת דאון , ניוון שרירים ושיתוק מוחין. טראומה, בעיות נוירולוגיות, מחלות קשות, בלוטת התריס ומחלות עיניים הם גורמים שכיחים אחרים לסטראיזם. פזילה היא בעיה של שרירי העיניים, ומספר קטן מהם, כמו תסמונת דואן ומואביוס, משפיע על שרירי העיניים עצמם.

פזילה

היא בעיה מרכזית עבור חולים צעירים מכיוון שהיא עלולה להוביל לאובדן ראייה ולאמבלופיה, כמתואר בסעיף באתר זה. עם זאת, זוהי גם בעיה עבור צעירים ומבוגרים, מכיוון שהיא עלולה לגרום לראייה כפולה, לקשיים בקריאה ובעבודה, להפחית או לבטל את תפיסת העומק ולהפוך למקור לבעיות חברתיות.

ניתן לחלק את החולים לשתי קבוצות גדולות על סמך העיניים חיצוניות (אזוטרופיה) או פנימה (אקסוטרופיה). ילדים עם שגיאת שבירה נמוכה עשויים להזדקק למשקפיים, בעוד שילדים עם עין גדולה כלפי פנים עשויים להזדקק לתיקון כירורגי.

פזילה היא מצב בו העיניים אינן מסתדרות. אזוטרופיה היא הצורה הנפוצה ביותר של פזילה אצל תינוקות. איזוטרופיה אקדמית היא הצורה הנפוצה יותר ויכולה להופיע אצל ילדים עד גיל שנתיים.

בתנאים רגילים, ששת השרירים השולטים בתנועת העיניים פועלים יחד בכדי לכוון את העיניים באותו כיוון. במילים אחרות, עין אחת פונה לכיוון אחר מהשנייה.

חולים עם פזילה סובלים מבעיות בשליטה על תנועת העין ואינם יכולים לעמוד בקצב יישור ומיקום רגיל של העיניים. הסימן העיקרי למחלה הוא תקלת גלוי של העיניים, בה אחת או שתי העיניים מסתובבות בזווית אלכסונית.

פזילה (נקראת גם פזילה

עין מוקפת או עין מוצלב) היא מצב בו העיניים אינן מיושרות זו לזו כאשר מסתכלים על עצמים. לתינוקות יש עיניים משולבות לסירוגין וראייה לא שלמה בהתפתחות המוקדמת, אך המצב בדרך כלל נעלם כאשר הילד גדל ומערכת הראייה ממשיכה להתבגר. פזילה היא בעיית ראייה דו-עינית בה שתי עיניים אינן מתפקדות כצוות.

על פי האיגוד האמריקני לרפואת עיניים לילדים

פזילה מהווה כ -4 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב, אך יש יותר פזילה וסוגים אחרים של סטראיזם. מרבית המחקרים מצביעים על כך שרק 1 עד 3 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים מהמחלה. על פי האגודה האמריקאית לרפואת עיניים לילדים (AAPO), פזילה מהווה כ -4 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב, ויש פחות עיניים צולבות וסוגים אחרים של פזילה.

כאשר המיקום הלא נכון של העיניים

הוא גדול וברור, הוא מכונה פזילה בזווית גדולה, המתייחסת לזווית הסטייה מקו הראייה בין העין הישרה לעקומה. פזילה רחבה של זווית רחבה אינה גורמת לתסמינים כמו גודש בעיניים או כאבי ראש, אלא מנסים לגרום למוח ליישר את עיניו.

פזילה בזווית גדולה יכולה להוביל לאמבלופיה חמורה או עיניים מפותלות אם לא מטפלים בה

פזילה, המכונה גם פזילה, היא מחלת עיניים בה העיניים אינן מתיישרות כשמסתכלים על עצמים. מידת העונש תלויה אם האדם מסתכל על מטרה רחוקה או קרובה.

השכיחות הגלובלית המשוערת של פזילה בקרב ילדים היא 1.3% עד 5.7%. מחקר זה נועד לחקור סוגים שונים של הפרעות בקרב חולי ילדים בג'דה שבמערב ערב הסעודית.

פזילה (הנקראת גם עין קיר

פזילה או עין צולבת) היא מצב בו שתי העיניים אינן מיושרות ואינן מתפקדות כצוות כאשר מסתכלים על אובייקט. הכוונה היא לפזילה, חציית עיניים, עיניים נודדות או עיניים סוטות [1] והיא מחלת עיניים המאופיינת במיקום לא נכון של העיניים כאשר מסתכלים על אובייקט, בין אם זה מצב מתמשך או לסירוגין [2]. על פי האיגוד האמריקני לרפואת עיניים לילדים, פזילה מהווה 4% מאוכלוסיית ארה"ב, מחלה שכיחה יותר בקרב ילדים מאשר אצל מבוגרים.

באיזוטרופיה, עין אחת מסתכלת על אובייקט אחד ואילו השנייה מפנה את האף כלפי מעלה. באקסוטרופיה עין אחת מסתכלת על האובייקט והעין השנייה מפנה את האף.

בהיפרטרופיה, סוג של פזילה, עין אחת מסתכלת ישירות על האובייקט ואילו השנייה פונה פנימה. בהיפוטרופיה, יש עיניים שמסתכלות ישירות על האובייקטים, אחרות פונות פנימה.

Related Post

דילוג לתוכן